«Με τις ευλογίες» της Δαμασκού οι επιθέσεις κατά σκανδιναβικών πρεσβειών το 2006

  • Αποκάλυψη WikiLeaks
Οι επιθέσεις είχαν σημειωθεί το 2006 (φωτ. αρχείου)
Οι επιθέσεις είχαν σημειωθεί το 2006 (φωτ. αρχείου)  

Δαμασκός, Συρία. Με την ανοχή της Συρίας πραγματοποιήθηκαν οι επιθέσεις κατά σκανδιναβικών πρεσβειών στη Δαμασκό το 2006, κατά τη διάρκεια βίαιων διαδηλώσεων για τα σκίτσα του Μωάμεθ, αναφέρει αμερικανικό διπλωματικό έγγραφο που διέρρευσε από τον ιστότοπο WikiLeaks. Σύμφωνα με το έγγραφο, το οποίο δημοσιεύεται από τη νορβηγική εφημερίδα Aftenposten, ο Σύρος πρωθυπουργός Μοχαμάντ Νάτζι Ότρι «είχε δώσει εντολή» λίγες ημέρες πριν τις ταραχές, να χρησιμοποιήσουν «πολύ σκληρές λέξεις» στα κηρύγματά τους. Στις 4 Φεβρουαρίου 2006 η πρεσβεία της Δανίας στη Δαμασκό, στο κτίριο της οποίας στεγάζονταν οι αντιπροσωπείες της Σουηδίας και της Χιλής καθώς και η νορβηγική πρεσβεία, πυρπολήθηκε από διαδηλωτές οι οποίοι διαμαρτύρονταν για τη δημοσίευση δώδεκα σκίτσων του Μωάμεθ από εφημερίδα της Δανίας. Η Δανία είχε ανακαλέσει τον πρεσβευτή της στη Δαμασκό για να διαμαρτυρηθεί για την ελλιπή προστασία που είχαν προσφέρει οι αρχές της Συρίας. Το έγγραφο αναφέρει ότι οι πληροφορίες της αμερικανικής διπλωματίας προέρχονται από τη σουνιτική προσωπικότητα με την μεγαλύτερη επιρροή στη Δαμασκό, το όνομα της οποίας έχει σβηστεί στο κείμενο που δημοσιεύθηκε από την Aftenposten. Σύμφωνα με αυτόν τον θρησκευτικό ηγέτη, τον οποίο επικαλείται η αμερικανική πρεσβεία, «η κυβέρνηση της Συρίας έδωσε άδεια να συνεχιστούν για μεγάλο χρονικό διάστημα οι ταραχές και όταν πλέον πίστεψε ότι «πέρασε το μήνυμα», κινητοποιήθηκε για να τις σταματήσει απειλώντας ότι θα χρησιμοποιήσει βία». Το μήνυμα της Δαμασκού προς τη Δύση, πάντα σύμφωνα με τον θρησκευτικό ηγέτη, ήταν: «Ορίστε τι θα συνέβαινε αν επιτρέπαμε να υπάρξει πραγματική δημοκρατία (στη χώρα) και αφήναμε τους ισλαμιστές να αποφασίζουν». Η εφημερίδα Aftenposten, που δημοσίευσε αυτό το αμερικανικό διπλωματικό τηλεγράφημα στον ιστότοπό της, αναφέρει ότι έλαβε τον Δεκέμβριο -με άγνωστο τρόπο- και τα 250.000 τηλεγραφήματα που έχει στη διάθεσή του ο WikiLeaks, χωρίς να έχει κάνει κάποια συμφωνία με τον ιστότοπο, όπως τα πέντε έντυπα (New York Times, Guardian, Le Monde, El Pais, Der Spiegel) που δημοσιεύουν τα διπλωματικά έγγραφα που έχουν διαρρεύσει.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό

Advertisements

Περί massmeeting
media, politics, etc....

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: